2017 11

10 AJÁNDÉKCSOMAG az ünnepekre Az éves kiskereskedelmi forgalom igen je- lentős részét a karácsonyi bevásárlás teszi ki, különösen az ajándékok beszerzése- kor nyúlnak mélyen a zsebükbe az em- berek. Szerencsénkre az elmúlt években egyre jobban terjedő szokás, hogy ehető ajándékokat adnak egymásnak a közvet- len családtagoknál távolabbi rokonok, barátok. Ezzel elkerülik a haszontalan kacatok felhalmozását, és a mai gasztro- forradalomban amúgy is divatosnak szá- mít valamilyen különleges, érdekes enni- innivalót ajándékozni. Az ipari, dobozos bonbonok voltak ennek a trendnek az előfutárai, de ezek ma már sablonosnak számítanak. A kézműves, egyedi különlegességek, a „történetet me- sélő” termékek sokkal népszerűbbek, az ajándékozó úgy tud velük feltűnni, mint aki gondosan utánajárt az ajándéknak, nem csak levett egyet valamelyik hiper- market polcáról. Jól látható, hogy mekkora üzleti lehető- ség rejlik ebben számunkra. A karácsonyi ajándékvásárlási piacból kihasítani egy szeletet magunknak – ez egy olyan alka- lom, ami mellett nem szabad elmenni. Soha nem volt ilyen jó lehetőségünk erre, mint most. Mindössze két dolgot kell tennünk. Mindenekelőtt szükség van egy ajándéknak való kínálatra. Lényegében bármilyen tartósabb sütemény, keksz, mé- zeskalács, puszedli, habcsók, csokoládé, bonbon szóba jöhet, és ne feledkezzünk meg a bejgliről, stollenről, panettone-ról sem. Ez utóbbiak még a pékek számára is kínálnak lehetőséget a karácsonyi ajándék piacra való belépésre. Egy elegáns, hangu- latos pékboltban minden további nélkül elférnek az ajándékdobozban kínált kará- csonyi termékek. Ezzel el is jutottunk a csomagolásig, ami alapvető lényege az ajándéknak. A kedves vevő maga is becsomagolhatná, néha meg is teszi, de ha hangulatos, az ünnephez illő díszcsomagolásban kínáljuk, akkor sok- kal hamarabb eszébe jut, hogy milyen jó ötlet mondjuk egy doboz mézeskalácsot vinni a rég nem látott unokatestvérnek. Nekünk kell kreatívnak lenni, és tálcán kínálni az ötleteket. Még csak nem is kell a saját ötleteinkre hagyatkoznunk, vannak, akik ugyanúgy kész megoldásokat kínálnak nekünk, aho- gyan mi tesszük a vevőinkkel. Igen, ők a csomagolóanyag-gyártók, akik karácso- nyi mintás dobozokat, csomagolópapí- rokat, Mikulás-zacskókat és más ünnepi kínálathoz való kész csomagolásokat kí- nálnak nekünk. A legegyszerűbb, ha rájuk hagyatkozunk, vagy magunk is tervezhe- tünk saját ünnepi csomagolásokat. Ne feledkezzünk meg arról, hogy méret- ben és árban széles választékot kínáljunk. Különbözőek az igények, és ehhez nekünk kell alkalmazkodni. Érdemes egy átfogó szortimentet kialakítani az egészen kicsi- től a viszonylag nagyobb dobozig. Ha az ajándékdoboz kínálattal elkészül- tünk, akkor a következő lépés a marke- ting. Tudtára kell adnunk a minél szé- lesebb vevőkörünknek, hogy nálunk egyedi, különleges, minőségi, kézműves stb. ajándékcsomagokat kaphatnak, ame- lyek pont ideálisak Mikulásra, karácsony- ra, szilveszteri látogatásra vagy csak úgy. Mindenekelőtt tegyük ki az üzletünkben jól látható helyre az ajándékdobozokat. Akár egy külön pultot, asztalt is rászán- hatunk. Természetesen ma már alapvető fontosságú az online megjelenés, ami el- sősorban a Facebook-ot jelenti. Fotózzuk le minél hangulatosabban az ajándékdo- bozokat, és rendszeresen tegyük közzé egy rövid hír kíséretében, ami időről idő- re emlékezteti a vevőinket, hogy ismét va- lami újdonság kapható nálunk. A lényeg, hogy minél több emberhez eljusson a hír, hogy nálunk könnyen, gyorsan megold- hatják az ünnepi ajándékok kiválasztását. Nem menjünk el a lehetőség mellett. Mi- nimális plusz munkával új piacot nyitha- tunk magunknak.

RkJQdWJsaXNoZXIy MzYxNjk=