2018 01

17 VALENTIN NAP a szerelmesek ünnepe Karácsony és Valentin-nap körül igen gyakran hallani a szeretet szót, de vajon elgondolkoztunk-e már azon, hogy mit is jelent pontosan? A fiatal hölgyek körében igen népszerű Jégvarázs c. mesefilm Olaf névre hallgató bohókás hóembere szakér- tőnek állítja magát, és így fogalmaz: – A szeretet az, amikor más érdekeit a sajá- tunk elé helyezzük . Érdemes megfontolnunk ezt a mondatot, mert túlmutat a répaorrúak bölcsességén, és összefoglalja azt, ahogyan a Biblia meg- határozza a szeretet legmagasabb fokát: – Nincsen senkiben nagyobb szeretet annál, mintha valaki életét adja az ő barátaiért. Miért esünk mégis oly gyakran az önzés hibájába? Talán félünk, hogy esetleg vi- szonzatlan marad a szeretetünk, és akkor kihasználnak minket. Ez megtörténhet, de ha nem vállaljuk a kockázatot, bizto- san veszítünk. Egy vállalkozás is hason- lóan működik, az igazán jó üzlet mindig a nyertes-nyertes szituáció. Jó példa erre egy szerelmespár, akik Valentin-napon betérnek a cukrászdánkba. Minél jobban végezzük a dolgunk, annál valószínűbb, hogy később is minket választanak egy romantikus találka helyszínéül. A randevúk sikerességéhez és az emlékek kellemességéhez sokat hozzátehetünk egy, csak pároknak adott kisebb ajándékkal, például egymásba illő fél csokoládészí- vekkel. Minden ötletnél fontosabb a ked- ves kiszolgálás és a sütemények igényes, minél minőségibb elkészítése. Egy jól sikerült randevú után a pár szívesen jár vissza a cukrászdánkba, és akár különle- ges hellyé is válhat a kapcsolatukban. Ha szívünket-lelkünket belesütjük a legjobb ötleteinkbe, akkor egyszeri vevők helyett olyan törzsvendégekre lelhetünk, akik ér- zelmileg is kötődnek hozzánk. A csokoládé és a piros szív örök klasszi- kusok, Valentin-napra azonban elkél a kreativitás. Célközönségünk ismeretében lehetünk merészek vagy konzervatívak, de a megszokottnál tegyük fiatalosabbá a hangulatot, mert ezen a napon még a nagymamák is fiatalnak érzik magukat, sok diák pedig csak ekkor teheti meg, hogy párját cukrászdába vigye. Marke- tingünket is érdemes a megváltozott igé- nyekhez igazítani, és kiemelt hangsúlyt fektetni a közösségi médiára, illetve az internetes értékelésekre. Sokat tehetünk vevőinkért, ha az életmód- jukhoz igazodó szolgáltatásokat kínálunk. A tehetős, harmincas éveikben járó férfi- ak jellemzően elfoglaltak, és nincs ide- jük megvenni a párjuknak szánt ízletes bonbonokat, személyre szabott szíveket és gyönyörű macaronokat. Segíthetünk nekik munkahelyi kiszállítással, vagy akár internetes vásárlási lehetőséggel. A cuk- rászdánkba, kávéházunkba betérő párok- nak pedig szép emléket vagy remek kö- zösségi médiás bejegyzést adhatunk azzal, ha felajánljuk, hogy lefényképezzük őket. A legfontosabb, hogy mindezt a készü- lődést igaz, önzetlen jóakaratból tegyük, mert így tudunk csak igazán szépet alkot- ni, így lesz jó hangulat a kollégák körében és így lesz a mi szívünkben is öröm. Papp Roland

RkJQdWJsaXNoZXIy MzYxNjk=