Table of Contents Table of Contents
Previous Page  35 / 44 Next Page
Information
Show Menu
Previous Page 35 / 44 Next Page
Page Background

Egy szakmai szervezetnek – nagy vonalakban – három irányba

kell kommunikálnia, egyeztetnie. Értelemszerűen a legfontosabb

(és legkönnyebb) a tagsága felé. Hagyományosan a kormányzat

és más hatóságok felé a tagság érdekképviseletét is el kell látnia,

jó esetben konzultációs, tanácsadó szerepet töltve be a szabályo-

zási környezet kialakításában. Az így szerzett információkat pe-

dig a napi munka lehetőségeihez értelmezve a szakma felé köz-

vetítetnie is kell.

Ezt a két irányt több-kevesebb sikerrel minden ipartestület

vagy más hasonló szervezet – például a Pékszövetség – ellátja.

A Cukrász Ipartestületnek azonban sikerült ezen túllépnie, és a

harmadik irányú kommunikációban is komoly sikereket elérnie.

Ez a fogyasztók, a nagyközönség megszólítása. A két zászlósha-

jó – az Ország Tortája és az Év Fagylaltja – példa nélküli siker

a magyar élelmiszer- és vendéglátóipar történetében. Sikerült a

köztudatban a kézműves cukrászatot a minőségi termékek fogal-

mával összekapcsolni, széles közönséget ráébreszteni, hogy van,

létezik Magyarországon olyan kínálat, ami messze túlszárnyalja

a tömegáruk színvonalát.

Ezzel párhuzamos hír, hogy idén már alig lehet bevonóból ké-

szült „csokoládé” Mikulást kapni a boltokban. A szabályozási

környezet és a tudatos marketing meghozta a gyümölcsét, a ma-

gyarok rászoktak a valódi csokoládéra.

Ez egy nagyon jó irány, és alap a jövőhöz. A közelmúltban rend-

kívüli közgyűlést tartott az Ipartestület, és ehhez kapcsolódóan

meghirdették az új terveket, célokat, amelyek komolyan előre-

mutatóak és ígéretesek. Úgy is mondhatjuk, hogy a gyorsításban

lévő szervezetnek most sebességet kell váltania, ha nem akarja

túlpörgetni a motort.

Az Ország Tortájához hasonló, professzionális kommunikációval

megtámogatott, széles tömegeket megszólító fogyasztói rendez-

vényeket terveznek, amelyekkel a vevők ízlését tudjuk formálni.

Saját bemutató-képzőműhelyt szeretnének, ahol tanfolyamokat,

szakmai programokat tudnának szervezni. Hosszabb távon a

mesterképzésbe és az OKJ-s oktatásba is be akarnak kapcsolódni.

Ami a legnagyobb kihívást jelenti, szeretnék elérni, hogy az

ipartestületi tagság minőségi garanciát jelentsen. Ez egy nagyon

nehéz folyamat, de az Ország Tortája kapcsán kialakult viharok

megmutatták, hogy szükség lesz egy belső minőségi kontrollra.

A hiteles kommunikációhoz alapvető, hogy akiket képvisel a

szervezet, azok ne gyengítsék, hanem erősítsék azt a képet, ame-

lyet közösen szeretnének mutatni.

Mindehhez nagyobb és erősebb szervezetre, több forrásra van

szükség, amihez a tagság és az egész szakma támogatását várják.

Elérkeztünk egy olyan pontra, ahol sebességet kell váltani, hogy

folytatni lehessen a gyorsítást. Ez lesz a 2017-es év nagy kihívása

a Cukrász Ipartestület számára. Az eddigi munkájuk és sikereik

alapján megérdemlik az egész szakma támogatását.

35

SEBESSÉGET VÁLT

a Cukrász Ipartestület