2017 10

13 KALAND és egy vadonatúj csokoládé letésének történetét. Minden doboz mellé egy kis füzetet is csomagol, amelyben né- hány képpel illusztrálva szintén szerepel az út leírása, és QR kód segítségével pilla- natok alatt egy okostelefonon a kisfilmet is megnézheti az, aki leemeli a polcról a ChocoMe Délice dobozát. Nagyon profi. Mindezt még tovább fokoz- za néhány olyan ízesítővel, amelyek szin- tén megragadják a fogyasztók fantáziáját. Mindegyik egy-egy történetet mesél el, ami természetesen szintén nem marad le a csomagolásról. Murray River só – egy ősi ausztrál folyó alatti bányából kikerülő sópehely, ami lényegében ugyanúgy nát- rium klorid, mint a konyhasó, de mégis sokkal több: egy kiváló marketing eszköz, mert egy izgalmas, egzotikus történetet sugall. Lehet, hogy tényleg különlegesen finom, de ezt a fogyasztók nagy többsége legfeljebb azért fogja érezni, mert tud- ja , hogy valami egyedit kapott. Szó sincs róla, hogy Gábor ne jót adna, sőt! Meg- kereste például a világ legnagyobb séfjei által nagyra becsült Kampoti vörösborsot, ami Kambodzsából származik, és gyü- mölcsös ízével különleges harmóniát al- kot a ChocoMe új csokoládéjával. A sikerének a titka az, hogy a kiváló alap- anyagokat kombinálja egy-egy izgalmas történettel. Élményt ad, vagy néha csak sejtet, és ezzel a bennfentesség érzetét kel- ti a vásárlóiban. Finoman tanítja, neveli őket azzal, hogy olyan különleges alap- anyagokat mutat be, amikről valószínűleg soha nem hallott még senki a hétköznapi emberek közül, és éppen ezért tudja érez- tetni velük, hogy ezzel az információval most olyan tudásra tett szert a kedves vá- sárló, ami őt egy exkluzív klubba emeli. Zseniális, tanítani kellene a módszerét! Vagy eltanulni tőle, hiszen bárki, kicsi- ben vagy akár nagyban is tudja használni. Sokan élnek a cukrászok és a pékek közül is hasonló eszközökkel szerte a világban. Minden osztrák falunak saját kenyérfaj- tája van, ami önmagában egy történet, egy hely, egy hangulat és legfőképpen kötődés. Az olasz cukrászok ugyanígy az „ősök receptjeire”, a helyi különleges alap- anyagokra építik fel azokat a márkáikat, amelyek turisták hadát vonzzák hozzájuk. Ha mindezek mellé még hozzátesszük a mai, digitális világ lehetőségeit, akkor könnyen megérthetjük, hogyan sikerült néhány év alatt Mészáros Gábornak egy világmárkát felépítenie. A lecke, amit meg kell tanulnunk, nyil- vánvaló. Fontos, hogy jó minőséget, ér- téket adjunk, de a kirobbanó sikerhez ez kevés. Érzelmekre van szükség, amikkel kötődést tudunk kialakítani a termékeink (még jobb, ha a márkánk) és a fogyasztók, a vendégeink között. Nem a ChocoMe az egyetlen, akinek ez sikerült, számos jó példa van rá, csak amíg ez mondjuk a híres cukrászdáknak évtizedekbe került, addig Gábor ezt pár év alatt elérte. Nem ő volt ügyesebb (bár nagyon ügyes), ha- nem a világ változott meg, gyorsult fel. Ma soha nem látott lehetőségeink nyíl- tak arra, hogy akár világhírűek legyünk, ha tudunk egy olyan történetet mesélni a termékeink mellé, ami megragadja az em- berek figyelmét.

RkJQdWJsaXNoZXIy MzYxNjk=