2017 12

8 DESS A modern francia stílus egyértelműen teret nyert az elmúlt években a magyar cukrászatban, de még mindig kevés olyan hely akad, ahol maradéktalanul megvalósítják mindazt, ami világszín- vonalúnak számít úgy beltartalomban, mint megjelenésben. Az egyik ilyen hely a budapesti DesszertNeked. – Rendkívül magas, legalább 50% a kül- földi vendégek aránya. Ez a belvárosi elhelyezkedésünktől függetlenül azt is jelenti, hogy nálunk egy kicsit otthon ér- zik magukat a nyugat-európai vendégek – erősíti meg a gondolatunkat Borszéki- Ékes Beatrix , a DesszertNeked alapító tulajdonosa. Ő, Korponai Péter és Pálfi Zsuzsanna hozták létre ezt a különleges hangulatú helyet, ahol kompromisszum- mentes desszertek komoly választéka so- rakozik a pultban. Péter ma az egyik legelismertebb krea- tív cukrász az országban, másfél évvel ezelőtt, a Sirha Budapest Desszertverse- nyén ő állhatott Mártha Róberttel kö- zösen a dobogó legfelső fokára. Mihályi Lászlónál tanult, később a Centrál Kávé- ház főcukrásza volt. Itt találkozott Beat- rixszal, aki – mint oly sokan manapság – éppen cukrásznak képezte át magát egy OKJ-s tanfolyamon. – Szerelmese voltam / vagyok a gaszt- ronómiának. Két gyermekem születése után, otthon, autodidakta módon kezd- tem tanulni a cukrászatot, a szakképzés- re azért jelentkeztem, mert addigra már eldöntöttem, hogy nem megyek vissza a multi-világba, mert olyan dologgal sze- retnék foglalkozni, amelyben kiélhetem a kreativitásomat és örömet okoz. Pétert egy macaron kurzuson ismertem meg, amit ő tartott. Így kerültem hozzá a Centrálba tanulónak, ahol hamar kiderült, hogy nagyon hasonlóan gondolkodunk a cuk- rászatról. Mivel ő is önálló szeretett vol- na lenni, így betársult hozzám – idézi fel Beatrix a kezdeteket. Mivel önerőből finanszírozták az indu- lást, így először egy újlipótvárosi mű- helyt tudtak kialakítani, ahol design tor- tákat kezdtek készíteni megrendelésre, valamint tematikus desszertkurzusokat hirdettek gyerekek, háziasszonyok részé- re. Hamar kinőtték a helyet, mindössze másfél év után már nem tudták kiszol- gálni az egyre növekvő igényeket. Tovább kellett lépni. – Tudtuk, hogy több van bennünk, meg szerettük volna mutatni, hogy mit gon- dolunk a cukrászatról – mesélik. Üzletet, cukrászdát akartak nyitni, de ez meg- haladta az anyagi lehetőségeiket. Ekkor lépett be az életükbe Bea régi ismerőse, Pálfi Zsuzsanna, aki szintén nem akart visszamenni a régi munkahelyére, olyan befektetési lehetőséget keresett, ahol egy- ben kamatoztathatja korábbi üzleti ta- pasztalatait is. Most hárman tulajdonostársak, ketten marketing-kommunikációs szakembe- rek, ketten pedig cukrászok. Amatek úgy jön ki, hogy Beatrix egyszerre cukrász és kommunikációs-szakember is. Ez a ket- tősség írja le legjobban a DesszertNeked- et. Profi marketing munka és hibátlan cukrászat. Jó párosítás, és ezt már a ré- giek is tudták, amikor megfogalmazták, hogy jó bornak is kell cégér. – Meggyőződésem, hogy a cukrász szak- mában hirtelen beindult fejlődés egyik motorjai az átképzett emberek. Más szem- léletet hordozunk: a korábban, más terü- leten megszerzett tapasztalatainkat, tudá- sunkat, nyitottságunkat, kreativitásunkat beépítjük a cukrászatba és a vendéglátás- ba – mondja Bea. Ma már kitágult ez a világ, és valóban egészen távolinak tűnő szakmák fogásait is be lehet építeni, ezzel gazdagítva a tágan értelmezett cukrásza- 8

RkJQdWJsaXNoZXIy MzYxNjk=