2018 02

A PIAC BŐVÜLÉSE nem ajándék, hanem lehetőség Tartalmunkból 3. oldal Nem ajándék, lehetőség 4-5. oldal Street-food - gyors és minőségi 8-9. oldal Sirha Budapest beszámoló 10. oldal Ország Tortája - I. forduló 12-13 oldal Desszertverseny eredmények 16. oldal Békás Kft a Sirha Budapesten 18. oldal Tudás és technika 22-23. oldal Sigep élmények 24. oldal Robotok a jövő kollégái? 28. oldal Gelato Festival jelentkezés 30-31. oldal Kávécukor ötletek 33. oldal Újabb NAV feladat 36. oldal Húsvéti ötletek 3 XXIV. évfolyam, 02. szám A magyar cukrászok, pékek, fagylaltosok, és tésztagyártók ingyenes információs kiadványa Kiadó: Landra Kft. 2112 Veresegyház, Szentkorona u. 7. Telefon: +36-28/389-223 Email: landra@landra.hu Web: www.landra.hu Főszerkesztő: Papp Román Tervezőszerkesztő: Gazdag Nóra Nyomda: Pauker Nyomda Kft. Fotók: Gazdag Nóra • Shutterstock.com Terjesztés: postai úton ingyenesen Magyarországon, Romániában és Szlovákiában A lapban megjelent hirdetések tartalmáért, valamint az esetleges nyomdahibákért a Kiadó felelősséget nem vállal. Jól indult ez az év, túl vagyunk a két legfontosabb szakmai eseményen, a Sigepen és a Sirha Budapesten. Mind- kettőről elmondható, hogy nagyon po- zitív az üzenetük, jól mutatják a szak- ma energikus fejlődését. A vásárokról szóló beszámolóinkat néhány oldallal később olvashatják, most arról szeret- nénk együtt gondolkodni, hogy mit jelent ez a siker a jövőre nézve. Leginkább növekedést – úgy meny- nyiségben, mint minőségben. A piac bővül, egyre nagyobb az érdeklődés a gasztronómia iránt, egyre többet köl- tenek a fogyasztók élelmiszerre. Jó ez nekünk? A rövid válasz az, hogy ter- mészetesen. Bővebben már árnyaltabb a helyzet. A Sirha egyik nagy megle- petése a nem szakmabeli befektetők jelentős számú megjelenése volt. A gasztronómia iránti érdeklődés és a piac bővülése új szereplőket vonz, azaz a nagyobb tortára többen leszünk. Ez önmagában nem baj, de jól jelez egy fontos szempontot: nem ülhetünk ölbe tett kézzel. A piac bővülése nem ajándék, hanem lehetőség! Csak az tud belőle profitálni, aki akar és tud hozzá igazodni, együtt nőni vele. Miben kell fejlődnünk, hogy tudjuk tartani a lépést? Mindenben. Kapa- citásban, minőségben, szaktudásban, vezetési ismeretekben, informatiká- ban, munkaerőben és akár az üzleteink számában is. Természetesen nem min- denkinek ugyanabban és ugyanolyan mértékben, de az biztos, hogy fejlődni kell. Aki most nem teszi, lemarad. Miért kerül szóba állandóan a minő- ség? Szinte már elcsépelt szóvá vált, pedig valóban kulcskérdés. A gasztro- forradalom nem azt jelenti, hogy több fehér kenyeret és mignon-t szeretné- nek enni az emberek, hanem azt, hogy élményre vágynak, és egyre tudatosab- bak. Megnézik, hogy mi az összetétel, egyre jobban kerülik a mesterséges anyagokat, és közben látványos, izgal- mas termékeket akarnak. Ez komoly kihívás elé állít minket, hiszen hosz- szú időn keresztül a külső kinézetben való fejlődést kényelmi termékekkel, mesterséges színezékekkel és más ada- lékokkal oldottuk meg. Az élelmiszer- vegyészet helyett természetes techno- lógiákra kell támaszkodnunk, amiben még nagyon sokat kell fejlődnünk ne- künk és a beszállítóinknak egyaránt. Ez a közeljövő, amiből már látszik a jelen feladata. Fejlődni, fejleszteni kell minden téren. Új utakat keresni, bát- ran és kitartóan haladni előre.

RkJQdWJsaXNoZXIy MzYxNjk=