2018 02

lehetőségei 5 street foodhoz abban az értelemben, hogy egy részüket menet közben fogják elfo- gyasztani a vevők. A kulcskérdés a hely. A street food ugyan- is olyan helyeken virágzik leginkább, ahol nagy az átmenő forgalom, különösen az étkezési időkben. Ha ilyen helyen van üzletünk, akkor megfontolandó minél könnyebbé és gyorsabbá tenni a vásárlást, például egy utcára kitelepített standdal, pulttal vagy akár csak egy ablakkal, amin keresztül ki tudjuk szolgálni a vevőket anélkül, hogy nekik be kellene jönniük. Mi legyen a kínálat? Az egyszerű válasz az, hogy amire igény van. Ez elsősorban a vásárlóközönségtől függ. A street food ételek listája hatalmas, és bármikor lehet bővíteni is. Ami kézbe fogható, zacskóból, papírpohárból, tölcsérből ehető, iható, az mind alkalmas erre a célra. Vannak persze nemzetközileg ismert és kedvelt tipikus utcai ételek, mint például a már említett panini vagy a gofri. A különféle típusú szendvicsek (bagel, bagett, ciabatta) mind különböző hangulatot, életérzést idéznek fel, amiket tudatosan kihasználhatunk. A mediterrán konyha töretlen népsze- rűségnek örvend, maga az életvidámság. Ugyanígy összeállíthatunk párizsi vagy éppen amerikai stílusú kínálatot is. Az ázsiait inkább hagyjuk meg nekik, úgyis itt vannak, és mégiscsak jobban értenek hozzá. Próbáljuk meg összhangba hozni a helyet, a vevők igényeit és a saját ízlésün- ket. Ha mindhárom egy irányba mutat, akkor számíthatunk igazán sikerre. Ügyeljünk arra, hogy a termékeink fris- sek legyenek, és ez látszódjon is rajtuk. Ha meg tudjuk mutatni a készítésüket (különösen, ha van mire büszkének len- nünk), azzal láthatóvá tehetjük, hogy nem a fagyasztóból vettünk ki valamit, hanem ténylegesen most készült az áru. A friss zöldségek, gyümölcsök használata is ezt sugallja, erősíti a frissesség hatását. Fontos szempont a gyorsaság. Ha jön a villamos, elveszíthetjük a vevőt. A lehető legrövidebbre kell szorítanunk a várako- zási és a kiszolgálási időt, miközben iga- zodunk a vevőink szokásaihoz. Új fizetési módok fognak elterjedni, például a mo- billal való fizetés. Ha ezekben élen tudunk járni, akkor versenyelőnyre teszünk szert. Láthatjuk, hogy a street food valójában alig több, mint egy jól hangzó címke a már eddig is meglévő termékcsoportra. De a divat az divat, és kár lenne lemaradni a lehetőségről. A friss, ropogós pékáruból készült szendvics-féleségek mindig nép- szerűek lesznek, legfeljebb a formájukat és a tölteléküket kell igazítani az aktuális trendekhez. A szendvicseken túl is számtalan lehe- tőségünk van, ha kézből fogyasztható ételeket szeretnénk kínálni. A salátáktól kezdve a tésztás ételeken keresztül szinte bármit kínálhatunk például papír vagy átlátszó, fedeles műanyag dobozban, ami- hez villát is csomagolhatunk. Ezzel már szinte a munkahelyi étkeztetésnek is kon- kurenciát teremthetünk. Az édességek területén is nagy hagyomá- nya van az utcai árusításnak. Kürtőskalács szinte csak így kapható, és a palacsinta is népszerű utcai étel, különösen Párizsban. Ne feledkezzünk meg az italokról sem! Sokkal egyszerűbb egy vevőnek még egy terméket eladni, mint egy új vevőt szerezni. Ha kér valaki egy szendvicset, ajánljunk mellé ásványvizet vagy üdítőt. Készíthetünk frissen facsart gyümölcsle- veket, ezekből koktélokat és ízesített vize- ket. Csak egy mentaág, és a vizespalackból frissességet és egyediséget sugárzó termé- ket hoztunk létre. Ne menjünk el a lehetőség mellett! Ahol van rá igény, kínáljunk tartalmas, változa- tos, kézből fogyasztható ételeket.

RkJQdWJsaXNoZXIy MzYxNjk=